"Leven met Hoogsensiviteit" van Wendy van Mieghem
20 juli 2019
© Wendy van Mieghem
In het boek "Leven met Hoogsensiviteit" van schrijfster Wendy van Mieghem krijgt de lezer een duidelijk beeld van wat hoogsensiviteit is door een heldere en duidelijke uitleg. Het boek neemt je mee in de intense wereld van hoogsensiviteit en hoe je je weg in het leven kunt vinden.
Het boek is ondersteunend en nodigt uit tot overdenking van je zelf en anderen met duidelijke voorbeelden, tips en de mogelijkheid om zelf op onderzoek te gaan door reflectievragen.
Het boek houdt een spiegel voor wat de kracht is van hoogsensiviteit, maar ook wat de beperkingen zijn in het contact met anderen en hoe je je grenzen bepaalt. Het boek gaat hoogsensitieve personen (HSP'ers) helpen in het ontwikkelen en balans vinden in contact met zichzelf en anderen.
Het boek geeft informatie en tips en biedt de lezer de mogelijkheid om zelf te kijken naar kansen. Het boek wijst de weg om balans te vinden tussen kracht en last.
Wat is hoogsensiviteit?
Wat is hoogsensiviteit? Een persoon met hoogsensiviteit ervaart de wereld om zich heen intenser, heeft een diepere waarneming en is gevoeliger voor informatie, die ze ontvangen van buiten af, maar ook van binnenuit.
Door een grote hoeveelheid indrukken, het moeilijker kunnen onderscheiden van hoofd- en bijzaken, heeft de HSP'er het gevoel minder controle te hebben in bepaalde situaties.
Ook via de zintuigen ruiken, horen, zien, proeven en voelen nemen hoogsensitieve personen meer subtiele informatie waar. Echter deze zintuigen kun je leren inzetten voor je eigen ontwikkeling en welzijn, zodat je in contact met de buitenwereld, maar ook in contact met jezelf in balans komt en blijft.
Het leren trekken van grenzen voor jezelf biedt meer rust en balans in het leven van de HSP'er. Het belangrijkste is rekening te houden met je eigen kwaliteiten en gevoel in contact en communicatie met anderen. Door rust te creëren stel je je eigen grenzen.
Conclusie
De conclusie is dat het boek "Leven met hoogsensiviteit" een praktische, informatieve gids is, waar HSP'ers veel aan zullen hebben.
Hoe bepaal ik mijn doelgroep?
15 september 2019
Oftewel weet wie de klanten zijn. Toen ik begon met De TekstRedactie had ik eerlijk gezegd geen idee. Aan wie wil ik mijn diensten verkopen. De doelgroep bepaal je door jezelf vragen te stellen.
Je begint met standaard kenmerken van je klanten:
- Leeftijd,
- Geslacht
- Woonplaats
- Opleidingsniveau
- Beroep en functie
Komt je doelgroep uit de zakelijke branche, dan kun je de volgende kenmerken daarbij gebruiken:
- Branche
- Aantal werknemers
- Soort bedrijf
- Omzet
- Vestigingsplaats
Inzicht
Voor het bepalen van je doelgroep bestaan geen duidelijke richtlijnen, maar het is wel erg nuttig voor je onderneming. Vooral wanneer je nieuwe producten en/of diensten op de markt wil zetten.
Het helpt om inzichtelijk te hebben op wie je je richt, zodat je je aanbod specifiek kunt afstemmen op de behoefte van je doelgroep. De kans dat daardoor klanten producten of diensten bij je afnemen, wordt erdoor vergroot. Ze voelen zich aangesproken door jouw product of dienst.
Schrijven een passie voor het leven
17 juli 2017
Schrijven zodat je gedachten op een rij blijven.
Schrijven om je gevoel te uiten.
Schrijven waar je ook bent, binnen of buiten.
Een verhaal, een blog, je dagboek, een gedicht.
Het beschrijven van je gevoel maakt je licht.